dilluns, 15 d’agost del 2011

buscar ajuda

30/7/2011, catorze dies per no fumar més

Ahir vaig fumar 6 cigarrets, és a dir, 14 menys del que acostumo, que es diu ràpid! I constato que la majoria dels 20 que fumava, són totalment innecessaris. Gosaria dir que, fins i tot, dels 6 que em vaig fumar ahir, només quatre eren d’aquells de “plaer”.

La idea és fumar menys perquè quan deixi de fumar, ja porti uns dies previs de restricció. Intento, amb això, que el monu sigui menys feixuc.

Però la meva idea no era aquesta. Les circumstàncies han fet que variés la metodologia.

Un cop he decidit que tinc motius decisius per deixar de fumar i que, per tant, ho vull deixar. Un cop he decidit quin dia ho faré, vaig pensar que seria bo anar a una farmàcia que em donés alguna cosa perquè durant el monu, no em posés histèrica, de mal humor, irritable... en resum, insuportable.

Vaig anar a la farmàcia justament el dia abans de marxar de vacances. La farmacèutica em va fer unes preguntes i finalment em va donar unes pastilles que semblen com les anticonceptives. N’hi ha una per a cada dia i a partir de no sé quin dia, n’haig de prendre 2. L’envàs dura 2 setmanes, costa més de 50 euros i la farmacèutica em diu que durant la primera setmana de tractament, puc continuar fumant. Ves per on, això em fa molta il•lusió.

M’adverteix que cap el quart dia, és probable que el tabac em produeixi sensació desagradable. Genial també! Però... sempre hi ha d’haver “però...” Però em pot provocar malsons per les nits, és a dir, dormir malament, despertar-me sovint... i mals de panxa. Que em prengui les pastilles després de jalar i que la de la nit, l’avanci a la tarda per mirar d’evitar els mals sons.

En resum, les pastilles m’ajudaran a deixar de fumar perquè em produiran sensació desagradable quan m’el fumi i, diu, no estaré insuportable amb la humanitat sencera.

Surto tota contenta de la farmàcia i vaig a comprar-me tabac perquè no en tinc ja que pensava marxar de vacances sense tabac i com que em diu que la primera setmana puc fumar, calculo els dies que podré fumar i em compro un cartó, 10 paquets. Els meus últims 10 paquets, els meus últims 200 cigarrets.

Haig de començar el tractament 2 setmanes abans d’arribar a casa ja que, quan acabi la caixa de les pastilles, hauré de comprar una altra fins arribar a completar les 12 setmanes de tractament. I no puc deixar de prendre-les perquè la cosa funcioni.

Així que marxo de vacances supercontenta perquè puc fumar 10 dies més i les pastilles ho faran tot per mi. Massa maco, oi?

Ah! A la pregunta “m’engreixaré més?” La resposta és afirmativa. M’estic engreixant per la menopausa i ara, a més, per deixar de fumar. Seré una foca, ho sé. Però ja em recuperaré després. El següent propòsit per després de deixar de fumar, serà aprimar-me fent exercici i menjant bé i, probablement, suprimint algunes de les meves estimades cerveses.

Però ara millor no pensar en això. De moment deixar de fumar ja és prou difícil.

A veure com passo aquest dia amb restriccions de tabac. Hi ha moments que em venent moltes ganes d’enviar-ho tot a fer punyetes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada