dilluns, 29 d’agost del 2011

no li expliquis mai...

catorze dies pel dia 30

No t’ha passat mai que expliques una veritat així en confidència en algú i aquest, després, te la torna? No m’explico. Posaré un exemple. Li expliques al teu company que t’has adonat que quan parles crides sense voler i poc després d’haver-li dit això et diu: “carinyo, ja saps, no cridis tant...” O li has dit que ets una mica paranoic amb la neteja i l’endemà t’acusa d’això mateix: “És que tu et passes amb la neteja!” I, evidentment, et poses com una moto. Però com una moto a mil per hora!
Doncs no li diguis a la teva parella que quan deixis de fumar estaràs de més malhumor perquè tard o d’hora li faltarà temps per dir-te: “Amb el que t’aguanto!” quan tu tens la sensació que encara no t’hi has posat ni un gram però el que passa és que t’ha fet enfadar, ella!, no el tabac.

Així que rectifico allò d’explicar i demanar comprensió als que t’envolten, perquè malgrat ho puguin arribar a entendre, i t’ajudin, i t’acceptin... en un moment o altre, zas, a la cara.

Per cert, aquesta segona setmana sense fumar m’he regalat llana per fer un parell de jerseis per a l’hivern i dos parells d’agulles més. Segurament me n’he comprat tanta que tinc per fer dos jerseis, un parell de bufandes i tres gorres... perquè no sé calcular la quantitat de llana que necessito. I m’ha costat més barat que un cartró!

I ja he passat el meridià de la meva primera fita. Sí, sí!!! has llegit bé. 16 creuetes al meu calendari!!!! i catorze dies, doncs, pel 30.

1 comentari:

  1. Hola, què tal?

    Gràcies a les estadístiques de Blogger, on apareixia que s'havia accedit al meu blog des del teu, he descobert aquesta fantàstica sèrie de vivències sobre el fet de deixar de fumar.

    Abans de tot, la meva enhorabona per decidir fer aquest pas tan difícil d'enviar el tabac a Can Pistraus. Jo ara porto quatre mesos i mig sense fumar (després de 22 anys de GAUDIR del tabac) i, de moment, ho porto bastant bé, encara que de tant en tant em vénen ganes d'encendre'n un. Com bé dius en el teu blog, les primeres setmanes són les pitjors, però un cop superades aquestes la guàrdia s'ha de mantenir més alerta que mai!

    M'he llegit tots i cadascun dels posts del teu blog i ara el tinc afegit a la meva llista de preferits per estar atent a qualsevol actualització. T'asseguro que m'he sentit plenament identificat amb tots els textos, i no t'exagero si et dic que hauria de ser lectura obligatòria per tot aquell que vol deixar de fumar i, sobretot, per aquells que en sa vida han fumat.

    I, per acabar, només em queda donar-te les gràcies per haver enllaçat les meves "reflexions d'un exfumador" des del teu blog.

    Salutacions i ànims!

    ResponElimina